torstai 5. tammikuuta 2012

Project: I do it!

Oho, nyt on vierähtänyt laittoman paljon aikaa siitä, kun viimeksi tänne jaksoin kirjoitella mitään. Nyt kuitenkin olen alottamassa erästä projektia, jonka nimi on I do it! Projektin ensimmäinen osa on painon nousu, joka on nyt pakollinen, sillä paino on tippunut mm. antibioottikuurin seurauksena 36 kiloon. Toinen osa onkin sitten kunnon kasvattaminen, mutta siihen palailen myöhemmin.

Suurin syy siihen, miksi mun paino on jälleen kerran tippunut on se, että syön mitä sattuu ja milloin sattuu. Lisäksi en aina syö silloinkaan, kun minulle tulee nälkä. Nyt kuitenkin kehittelin itselleni ruokaohjelman, lähinnä tasapainottamaan syömisväliä. Lisäksi kirjaan kaiken ylös mitä syön. Tämä skarppausalkoi tänään. Tavoite olisi saada 2 kiloa takaisin 2 viikossa, jotta saisin itselleni sen verran painoa, että pääsisin projektin kakkosvaiheeseen kiinni. Koitan muistaa kirjoitella ruokapäiväkirjan sisällön sekä mahdolliset painon muutokset tänne kahden päivän välein.

Loppuun vielä itse kehittelemä ruokaohjelma:

09:00 - 10:30 Aamupala
20 minuuttia ennen ruokaa kävelemään
12:30 - 14:30 Ruoka
16:00 - 18:30 Välipala
21:00 - 22:30 Iltapala

^ Tämä on suunniteltu nyt ensisijaisesti lomille ja viikonlopuille, mutta olen myös kirjoittanut arkeen soveltuvan version tästä. Lisäksi mulla on tavoite juoda 2 dl kahden tunnin välein.
Palaillaan huomisiltana!

1 kommentti:

  1. Onpa sulla tarkat suunnitelmat (kuin lasketaan tuo 2dl juominen kahden tunnin välein). Toivottavasti onnistut!

    VastaaPoista